Jump to content
This Topic
M.nicolas

Le classement Sit & Go s'arrête

Recommended Posts

t inquiete pas je comprends ton point de vue et a ta place j aurais également la haine c ets clair.

Je disais juste qu on pouvait également déconner un peu sur ce forum sans méchanceté.

pour ce qui est de la feu promo , j exprimais juste mon point de vue sur le fait qu une promo basée uniquement sur le volume n etait pas forcement une bonne chose , le RSA et les amis hors frontieres c etait une boutade ;)

GL pour la suite en tous cas !

Wow c'est bien pire que je ne le pensais. En gros c'est pas une promo pour les "Sit & Go et Spin & Go" comme l'indiquait le message mais une promo Spin & Go seulement. Encore de la publicite mensongere et des promesses non tenues.

Oh et pourquoi n'est pas une bonne chose? S'il y a bien un probleme sur pokerstars.fr, c'est bien le volume.

une promo basée uniquement sur le volume n etait pas forcement une bonne chose 

Bon,

J'ai du mal à comprendre la stratégie d'autant plus qu'une promo d'une semaine vient remplacer une promo  moins conséquente en terme de récompense mais régulière (every week). Manière de faire passer sans bruit le : IL n'y a plus de challenge SNG sur PS.

On va me répondre : Il y le TLB à l'année. Certes pour les tournois et pour quels joueurs?  Mais donc on acte la mort des Sngs sur PS?

C'est clair ils ont esquivé mes mails toute la journée à base de disquettes ! Me disant qu'il y avait toujours le TLB et que j'avais le droit d'y participer (NON SANS BLAGUE MERCI DE L'INFO PS) . La solution est simple WINAMAX

t inquiete pas je comprends ton point de vue et a ta place j aurais également la haine c ets clair.

Je disais juste qu on pouvait également déconner un peu sur ce forum sans méchanceté.

pour ce qui est de la feu promo , j exprimais juste mon point de vue sur le fait qu une promo basée uniquement sur le volume n etait pas forcement une bonne chose , le RSA et les amis hors frontieres c etait une boutade ;)

GL pour la suite en tous cas !

Pas de soucis :P 

Mais la promo justement ça manquait tout le temps de volume sur certains buy in et la ils viennent juste de TUER les fifty c'est mort maintenant enfin il y aura toujours des regs en fifty mais pour ma part la douille est trop grosse stop ! 

Wow c'est bien pire que je ne le pensais. En gros c'est pas une promo pour les "Sit & Go et Spin & Go" comme l'indiquait le message mais une promo Spin & Go seulement. Encore de la publicite mensongere et des promesses non tenues.

Oh et pourquoi n'est pas une bonne chose? S'il y a bien un probleme sur pokerstars.fr, c'est bien le volume.

Tu m'étonnes , le pire c'est que la promo soit à la semaine histoire de dire on vous emm**de bien . Voici le dernier mail que pokerstars m'a envoyé à mourir de rire 

support@pokerstars.fr

15:51 (Il y a 2 heures)
cleardot.gif

cleardot.gif
cleardot.gif
À ideas.frmoi
cleardot.gif

Bonjour ,

Nous regrettons vous informer que nous n'avons pas de promotion pour les Sit and Go fifty50.

Cependant, nous avons transmis votre idée à l'équipe de direction de notre poker room. (LOL !) :up):8]

Veuillez noter que nous recevons des milliers d'idées chaque mois, nous ne pouvons malheureusement donc pas répondre à tout le monde. Cependant, nous lisons chaque e-mail et prenons attentivement en considération chaque suggestion.

Nous apprécions vraiment que vous ayez pris du temps pour suggérer des améliorations à PokerStars. De nombreuses options de notre logiciel ont été développées en suivant les suggestions envoyées par nos joueurs.
Edited by Marcouille

Tu as exactement raison leurs but c'est tout simplement de ce faire un max de pognon c'est bien dommage 

Wait !!!??

Une entreprise qui veut se faire le plus de bénéf possible, pfff ou va le monde ? 8|

C'est malheureux mais les SNG ajd c'est les Spin&G, n'en déplaise aux reg et à ceux qui kiffaient le format.

Je pense que le mieux si vous êtes dégoutés c'est de changer de crémerie parce que je ne pense pas que PS en ai qq chose à foutre des SNG vu comment tournent les Spin&Go.

Wait !!!??

Une entreprise qui veut se faire le plus de bénéf possible, pfff ou va le monde ? 8|

C'est malheureux mais les SNG ajd c'est les Spin&G, n'en déplaise aux reg et à ceux qui kiffaient le format.

Je pense que le mieux si vous êtes dégoutés c'est de changer de crémerie parce que je ne pense pas que PS en ai qq chose à foutre des SNG vu comment tournent les Spin&Go.

Oui je suis OK avec toi c'est le but de PS de faire du fric mais il y a un réel prooblème sur le .fr , c'est un peu abusé de sucrer tous les avantages des fiftys 50 même si je suis d'accord avec toi , ça devenait de plus en plus proche des spins tellement il y a de plus en plus de récréatifs en f50 et ça commencait à me gonfler , donc comme PS en a rien à faire ni des F50 ni de moi et je les comprends hein :) bah je préfère aller sur Wina qui m'offre de belles perspective , on verra comment ça se passe 

parce ke cette promo ne differenciait pas assez les buy  in, effectivement du volume tu en avais en 0.50 6max , en 5E full ring  c etait le desert.

Du coup mauvaise opé pour la room en terme de rake et sale coup pour les joueurs qui appreciaient les buy in  intermédiares entre 0.50 et 10E

Wait !!!??

Je sais pas si c'est pour me charrié je me doute bien que le but et de ce faire un max de sous mais c'est pas avec une Promo comme cela qu'il vont récupéré des joueurs. Si les spin in go c'est ce qui remplace les SNG il aurais pu équilibré  les classements enfin au moins faire 2 classements un bas et un haut. 

parce ke cette promo ne differenciait pas assez les buy  in, effectivement du volume tu en avais en 0.50 6max , en 5E full ring  c etait le desert.

Du coup mauvaise opé pour la room en terme de rake et sale coup pour les joueurs qui appreciaient les buy in  intermédiares entre 0.50 et 10E

Logique vu comment ils avaient structure la promo. Je leur avais suggere la reponse au probleme: 3 niveaux de buy-in au lieu de 2: €0.50 & €1, €3 et €5 et €10 et plus. Ca aurait genere des milliers de Sit & Go de €3 et €5 en plus par mois et la promo serait autofinance. C'est ce que j'avais expose dans un long message sur ce thread:

https://www.clubpoker.net/forum-poker/topic/205452-changements-sur-les-sitgo-et-spingo-sur-pokerstarsfr/?page=14

En gros, ca aurait genere une enorme rentree de rake pour PokerStars. Mais ils refusent de faire de l'argent. Ce sont des commnunistes.

Logique vu comment ils avaient structure la promo. Je leur avais suggere la reponse au probleme: 3 niveaux de buy-in au lieu de 2: €0.50 & €1, €3 et €5 et €10 et plus. Ca aurait genere des milliers de Sit & Go de €3 et €5 en plus par mois et la promo serait autofinance. C'est ce que j'avais expose dans un long message sur ce thread:

https://www.clubpoker.net/forum-poker/topic/205452-changements-sur-les-sitgo-et-spingo-sur-pokerstarsfr/?page=14

En gros, ca aurait genere une enorme rentree de rake pour PokerStars. Mais ils refusent de faire de l'argent. Ce sont des commnunistes.

Salut everyone,

first off, sorry if chat in english is not permitted in this forum but there aren't enough foreigners (especially SNG players) to have an own community.

Plunder I had exactly the same idea just today, with the exact same buy in distribution. 

I also sent an email today but got basically the same answer as Marcouille. Also mentioned that I (and probably many others) will leave the site without any SNG promotion. First they killed the traffic at traditional SNGs by cancelling Battle of Planets, now they take away any kind of value. Traffic in SNGs will be next to nonexistant (at least if a player wants to grind). 

I expected it to happen some weeks ago already, it was simply largely -EV for them (I mean, even mixing in a load of 1€ games you can get over 200% rakeback probably). But to take off the freeroll and replace it with such a bad promo (especially a promo that you have to play 25€+ Spin&Go's) is simply ridiculous.

It would have been good enough to just decrease the prizemoney (and especially the places paid also were way too many). 150€ for first and 50 places paid, definitely enough to keep microgrinders motivated and still managable for the recreationals.  High leaderboard was even underpaid for top positions in my opinion, but Marcouille surely has a more clear opinion on it (though, as Plunders suggestion, I also think it shouldn't have started at 10€'s already). 

Again, sorry if english language disturbs anyone, but I've been reading the forum for some time with my little bit broken french and saw this thread, and wanted to write my opinion.

Take care everyone. 

Salut everyone,

first off, sorry if chat in english is not permitted in this forum but there aren't enough foreigners (especially SNG players) to have an own community.

Plunder I had exactly the same idea just today, with the exact same buy in distribution. 

I also sent an email today but got basically the same answer as Marcouille. Also mentioned that I (and probably many others) will leave the site without any SNG promotion. First they killed the traffic at traditional SNGs by cancelling Battle of Planets, now they take away any kind of value. Traffic in SNGs will be next to nonexistant (at least if a player wants to grind). 

I expected it to happen some weeks ago already, it was simply largely -EV for them (I mean, even mixing in a load of 1€ games you can get over 200% rakeback probably). But to take off the freeroll and replace it with such a bad promo (especially a promo that you have to play 25€+ Spin&Go's) is simply ridiculous.

It would have been good enough to just decrease the prizemoney (and especially the places paid also were way too many). 150€ for first and 50 places paid, definitely enough to keep microgrinders motivated and still managable for the recreationals.  High leaderboard was even underpaid for top positions in my opinion, but Marcouille surely has a more clear opinion on it (though, as Plunders suggestion, I also think it shouldn't have started at 10€'s already). 

Again, sorry if english language disturbs anyone, but I've been reading the forum for some time with my little bit broken french and saw this thread, and wanted to write my opinion.

Take care everyone. 

Hi Ipo, yeeees they would reduce the number of cashes at 30 instead of 180, and the first 3 places are bigger, because 5th 125euros just 12.5x Buy in Minimum and 6.25x Buy in 20euros, it really is not terrible. But good rather than improve they preferred to kill the sng, it does not matter the grass is greener elsewhere

Hi Ipo, yeeees they would reduce the number of cashes at 30 instead of 180, and the first 3 places are bigger, because 5th 125euros just 12.5x Buy in Minimum and 6.25x Buy in 20euros, it really is not terrible. But good rather than improve they preferred to kill the sng, it does not matter the grass is greener elsewhere

Would you say there is good value at Winamax? I've seen their leaderboard pays less than the Stars Leaderboard, and also I'd expect that at DoNs it's harder to make pre rakeback profit (or for me who never played them to even get breakeven pre rakeback). I as non-french player obv. have a lot of options but Stars.fr and Winamax are the only decent sites that offer some leaderboard-promotion (which meant some cash every week (I think I had not a single losing-week on stars.fr since I started playing the leaderboard in mid october)). 

Paying so many places only results that they lose cash and have to cancel a promotion like this. The reacreational players probably took the 3-5€ or whatever they earned per week, but they played the games because they liked the format of Fifty50, and they would play is anyways, with or without the leaderboard.

It's simply very disappointing. 

I think Winamax can be very profitable, but that's my opinion. DON'S is really different fifty 50 but easier I think, the rake is bigger but you will win more Prime VIP, I calculated it quickly. I remember you when i play 3 and 5 euros and I see no reason to shot your success in DONs , just little tighter maybe because stacksize is less important on DONS 

Hi,

My 'cool story bro' :

I've just changed room last week (i was a 30+ tables Winamax player -> Stars.fr)  because I'm a little bored of DONs (and because the level is increasing day by day, more and more regs, and make profit without challenge prizes become more and more difficult). Obviously very bad timing for me with the cessation of challenges on PS.fr.

Ip0, you should have more difficulties to mix 6 players and 10 players on Winamax. There are some good regular players on 10-handed tables, and other regular players on the 6-handed.

The advantage of Winamax : 2 challenges by limits (max tables + number of buy won by week).
However, because you're a 30++ tables player and because you are "good", you should not have difficulties to finish top 5 in the 2 micro-limit challenges (<5e).

If you can multi-tabling 50+ tables on 10-handed tables, you can even be in the 4 challenges (<5e + 5-15e). But, as i said, it's very difficult. (i left Wina.fr because i'm making 100e 'only' by week (playing about 1k+ games by week), challenge prizes included (i'm not the best DON player, by far)).

Contrary to Marcouille, i think Fifty50+ are easier (you can easily fold KK preflop on blinds 200/400 on DONs, not in Fifty50s), so more 'reflexion', and that's why you can make a good ROI on micro-limits DONs compared to Fifty50s. It's just my opinion. I don't know if you can have a 115%+ ROI on micro Fifty50's. I'm just a begginer.

Some 'good-sharkscope' nicknames :
- crazypix, L4B3LVi3 ( everyday mass-tabling  50 cts, 1e, 2e, 3e, 5e, 10e, 10-handed only) and AntoSeti of course :)
- LuckyLuke91 (6-handed only, 5e+)

You live in Germany, so, maybe you should look&find  good rakeback options on other .eu poker sites than Winamax and Ps.fr).

Test and concludes by yourself will be my best answer.

Take care and stop calling me with J-high on bvb :) if you stay on Stars.fr.

Edited by AntoSeti

Thanks for the reply :)

If I make 100€ per week on average I'm more than happy tbh, I'm a student and not fulltime player, I don't strive to ever become a highstakes reg or something, I want to make a side income of a couple hundred euros per month and then everything is totally fine :) plus on french sites I can only cash out via bank transfer and cashing out large amounts to bank account can be a little tricky here (though there are almost no known cases of tax-hunters etc., just going with the ruling that had been used in the past). There are simply no good sites on the market so .eu/.com sites are not an option: Stars.eu, no ty amaya. ; 888.com no rakeback at all and lately a lot of server problems; Partypoker no rakeback and low winrates too; ipoker even with 50% deal I will barely profit and full of bots.

So to be realistic for what I want to achieve winamax is definitely my best choice, I'll start with DoNs up to 3€ and once I got used to the format probably add 5€ too, maybe 10€ sometime, but that's still far away :) 

Vraiment pas. Merci de vos précieux retours.

Merci, il était vraiment temps de stopper ce classement qui ne reflétait pas le talent mais uniquement les no lifes / grinders sans emploi....

Un bon classement genre winamax et on verrait vraiment les meilleurs cette fois ci......  (ou la BoP même si il fallait bien chatter pendant la série des 20 sng concernant la BoP basse....)

A bon entendeur...

PS: Marcouille tu nous casses vraiment les couilles sérieux gamin....

Edited by Yxel